Wat zijn de do’s en don’ts voor jouw branding shoot?

Dit is vast geen nieuws voor je, maar de beste manier om jezelf als ondernemer in de schijnwerpers te zetten is met professionele foto’s. Maar wat zijn nou de do’s en don’ts voor jouw branding shoot? Deze heb ik hieronder uitgelicht, zodat je goed voorbereid voor de dag komt.

Maak een shoot lijst

Op de dag zelf wil je het meeste uit je branding shoot halen. Hoe meer variatie, hoe beter! Denk daarom op voorhand na over het doel van de foto’s. Zijn ze enkel bedoeld voor op je website? Of ga je de foto’s ook inzetten op social media? Houd hierbij ook rekening met de gewenste afbeeldingsgrootte voor het desbetreffende social-mediakanaal. Instagram hanteert namelijk andere formaten dan Facebook, LinkedIn en Pinterest.

Stel: je boekt een branding shoot waarbij je 10 foto’s ontvangt. Wat zijn dan de belangrijkste beelden? Denk aan een aantal portretfoto’s -staand en/of liggend-, (een) foto(‘s) van jezelf ten voeten uit, (een) foto(‘s) van jezelf aan het werk, detailshots / sfeerbeelden etc. Voor je het weet heb je een complete lijst samengesteld: een geheugensteuntje voor jezelf en de fotograaf. Zo hoef je tijdens de shoot alleen nog maar af te vinken. Ideaal, toch?

Do's en don'ts voor jouw fotoshoot op locatie