Kleding uitkiezen voor je branding shoot; waar moet je op letten?

Na het boeken van een branding shoot is het tijd om na te denken over je outfit. Kleding is namelijk een belangrijk onderdeel van de shoot. Hiermee laat je jezelf zien als ondernemer én de persoon erachter.
Om je op weg te helpen, heb ik de onderstaande tips voor je samengesteld. 

Draag goed passende kleding

Vaak zijn we geneigd om een maatje kleiner te kopen, maar geloof mij: doe dit niet. Kleding die namelijk te strak zit, gaat knellen en dit is goed zichtbaar op foto’s. Over het algemeen voel je jezelf ook niet prettig in te strakke kleding en dit straal je dan ook uit. Zorg dus voor een goed passende outfit met een mooie pasvorm. Dit zorgt er niet alleen voor dat je zelfverzekerd bent, maar je komt ook nog eens professioneel over. 

Houd het geheel rustig

Zelf raad ik vaak aan om drukke prints en logo’s te vermijden. Kies eerder voor rustige kleding, helemaal voor een branding shoot. Gezellige printjes doen het in het dagelijkse leven heel goed, maar in foto’s wordt het al snel te overheersend. De focus gaat dan uit naar het drukke printje i.p.v. naar jou.
Maar ook al zijn printjes in mijn ogen al snel te druk; er zijn uitzonderingen! Ben jij nou die persoon die dol is op drukke printjes en nooit effen kleuren draagt? Kies dan vooral voor een mooie, doch rustige print. Belangrijk is dat je altijd jezelf blijft en herkenbaar bent voor je klant. Denk echter wel na over de gekozen locatie; dit om te voorkomen dat je kleding botst met de omgeving. In zo’n geval kan je beter kiezen voor een rustige omgeving, zodat jij er met je prachtige, kleurrijke outfit uitspringt. 

Kleding uitkiezen voor je branding shoot

Verwerk (branding) kleuren in je outfit

Kleur doet het erg goed in foto’s, maar ook hier geldt: draag alleen kleuren die bij jou passen, waar jij je prettig in voelt en die je gelaat ophalen. 

Nóg leuker is om je branding kleuren in je outfit te verwerken. Dit kan op verschillende manieren; denk aan een outfit waar je van top tot teen in je merkkleur gehuld bent (bijvoorbeeld een tof broekpak), maar je kunt je branding kleuren ook op een subtiele manier in je garderobe verwerken. Denk aan schoenen, een sjaal of accessoires die je combineert met een neutrale outfit. 

Hakken; wel of niet doen?

Ten eerste staat comfort tijdens een branding shoot altijd voorop; dus voel jij je niet comfortabel met een paar hakken of draag jij nooit hakken? Doe dit dan vooral niet! Als jij je niet prettig voelt, dan straal je dit uit en dit ga je zien -jawel, komt ie weer- op de foto’s.
Maar ben je wél comfortabel met het dragen van hakken? Dan zou ik zeker je mooiste paar hakken uit de kast trekken. Waarom? Hakken verlengen je benen en lichaam en dit flatteert elk lichaamstype. 

Blijf dicht bij jezelf

Ga je niet in een outfit hullen die totaal niet bij jou past, omdat je op je mooist wil zijn. Ga dus niet ineens een jurk dragen als je dat in het dagelijkse leven ook nooit doet.
Je wilt juist herkenbaarheid creëren door jezelf te laten zien. Want geloof mij, je klanten prikken er toch wel doorheen, dus blijf dicht bij jezelf!

Kleding voor je branding shoot

Vermijd te hippe kleding

Tijdens het uitkiezen van je outfit kan het verleidelijk zijn om mee te gaan met de huidige modetrends. Maar juist tijdens een branding shoot wil je jezelf laten zien en niet meegaan met de massa. Kies dus eerder voor een tijdloze outfit; zo kijk je over een paar jaar nog steeds tevreden terug op de foto’s. 

Houd het professioneel

Wellicht overbodig om te zeggen, maar laat niet teveel huid zien. Als ondernemer wil je professioneel overkomen en serieus genomen worden. Dat betekent natuurlijk niet dat je je van top tot teen moet bedekken, maar zorg er wel voor dat het geheel niet te sexy wordt. 

Wissel af met outfits

Neem meerdere outfits mee, zodat je tijdens de fotoshoot kan afwisselen. Een andere top of jasje in combinatie met een andere achtergrond kan al een heel verschil maken. De ene kleur kan ergens bijvoorbeeld heel goed werken, maar op een andere locatie oogt het nét te druk of matchen de kleuren niet goed. In zo’n geval is het prettig als je kan kiezen uit meerdere opties.
Laat jezelf niet alleen zien als ondernemer, maar ook de persoon erachter. Wissel dus zakelijke outfits af met casual outfits; zo laat je meerdere kanten van jezelf zien.